torsdag 17 februari 2011

I like to walk and my way is my own

Att jobba på ett i ärlighetens rätt dött kafe i väst-Norge på dagarna och flugfiska lax på nätterna var en slitlig men rolig upplevelse, särskilt i det dramatiska landskapet runt Årdal. Det är lätt att lägga sig till med konstiga vanor när dygnet vänds på det sättet, som att äta kombinerad nattmat och första frukost i gryningen tittandes på gamla repriser av CSI: Miami.

Viss musik låter helt enkelt bara bättre framåt småtimmarna. Aha's Holy Ground är en sån låt jag har haft på min iPod i åratal men aldrig riktigt hört ordentligt på tills jag plötsligt upptäckte den en duggregning morgon i juli. Analogue känns som en ganska mellanmjölks-aktig skiva i övrigt, men även den har sina guldkorn. Nu är inte jag något A-ha-fan i övrigt heller så jag bortser inte ifrån att jag kan ha missat det geniala med den, men så är det. Jag har svårt att tro att den kommer att bli något mer för mig än en bra bilskiva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar